هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد-راهبرد معاصر
ادعای نتانیاهو: به ایران می‌گوییم که هر کس ما را هدف قرار دهد، ما نیز او را هدف قرار خواهیم داد/ چالش‌های بزرگی پیش رو داریم گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و لبنان انفجار‌های شدید در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف رام‌الله و قدس اشغالی وزارت امور خارجه: جنایات رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند نخست‌وزیر لبنان: با همکاری مردم، با اسرائیل مقابله خواهیم کرد دفاع تمام عیار بایدن از ترور سید حسن نصرالله نجباء: حزب‌الله می‌تواند جنگ را مدیریت کند؛ حتی فراتر از لبنان نتانیاهو برای شرکت در یک نشست امنیتی راهی تل‌آویو شد واکنش انصارالله به شهادت نصرالله | ۳ روز عزای عمومی در یمن واکنش روسیه به ترور سید حسن نصرالله رئیس دفتر سید حسن نصرالله به شهادت رسید + عکس نخست وزیر روسیه به تهران سفر می‌کند تحریم‌های جدید نفتی آمریکا بر ونزوئلا در راه است اعلام سه روز عزای عمومی در سوریه به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله برپایی تجمعات در اسرائیل ممنوع شد

هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد

مقام ارشد دولت روسیه با هشدار به دولت ارمنستان درخصوص نزدیک‌تر شدن بیشتر به غرب گفت، جهت گیری سیاسی این کشور بیش از پیش به سمت غرب متمایل شده که اشتباه است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۰۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 25
کد خبر: ۲۴۷۰۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ «آلکسی اورچوک» معاون نخست وزیر روسیه روز سه شنبه با هشدار به ارمنستان گفت، در صورت پیوستن به اتحادیه اروپا، ارمنستان دسترسی بدون تعرفه به بازار روسیه و سایر امتیازات اقتصادی اعطا شده را از دست خواهد داد.


 
به گزارش وبگاه «رادیو اروپای آزاد» اورچوک در  سخنرانی در مجمع کارشناسان بین‌المللی در مسکو اظهار داشت:«امروز جهت گیری سیاسی این کشور بیش از پیش به سمت غرب متمایل شده که اشتباه است. اتحادیه اروپا و اتحادیه اقتصادی اوراسیا باهم ناسازگار هستند.»


«آرمان یگویان» قانونگذارارشد ارمنستان گفته است که «نیکول پاشینیان» نخست وزیر و تیم سیاسی او به طور جدی در حال بررسی پیوستن به اتحادیه اروپا هستند.
این مقام ارشد روس ادامه داد«نزدیکی ارمنستان  به روسیه باید به عنوان بهایی تلقی شود که ما برای امنیت و عمق راهبردی خود می‌پردازیم تلقی شود. بنابراین، ورود برخی بازیکنان فرامنطقه‌ای به آنجا عواقبی خواهد داشت.»


روسیه سال گذشته بیش از 35 درصد از تجارت خارجی ارمنستان را به خود اختصاص داد.

روسیه همچنین تامین کننده اصلی گاز طبیعی ارمنستان است. قیمت گاز روسیه برای این کشور مدت‌هاست که بسیار پایین‌تر از سطح بازارهای بین‌المللی تعیین شده است.


«میخائیل گالوزین» معاون وزیر خارجه روسیه نیز در روزهای گذشته نسبت به هزینه اقتصادی حرکت بیشتر ارمنستان به سمت غرب هشدار داد./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار